Handelsvilkår

Tårup Rideudstyr34990336c/o Tina Bech Nielsen, Hardersmindevej 1 – 8963 Auning
+ Vi følger dansk lovgivning

LEVERING

Leveringstid: Vores normale leveringstid er 1-3 arbejdsdage ekskl. lørdage samt søn- og helligdage.

Udbringning: Alle bestillinger leveres til nærmeste pakkeshop med Postnord medmindre andet er aftalt.

Leveringsomkostninger: 49,00 Kr. Gratis over indkøb for 500,00 kr

BETALING: Alt betaling foregår på en sikker måde, således at ingen kan gemme eller komme i kontakt med dine betalings oplysninger. Der kan betales med følgende korttyper:VISA/Dankort, Mastercard;Visa/Electron

Returnering og fortrydelsesret, herunder reklamation.

Fortrydelsesret: Du har 14 dage til at meddele os, at du fortryder købet og herefter 14 dage til at sende den retur. Såfremt vi ikke har fået besked om, at du ønsker at returnere en vare inden 14 dage efter, at du har modtaget den, mister du din ret til at returnere varen. Vi anbefaler, at du sørger for at få en kvittering for din afsendelse, når du sender en vare retur. Udover de 14 dages fuld returret tilbyder vi 14 dages ombytningsret, det betyder at du får en tilgodeseddel som skal bruges inden for 12 mdr Du må gerne afprøve varen, som en kunde normalt ville kunne gøre med en vare i en butik. Bemærk, at det købte ikke må tages i brug. Bemærk, at originalemballagen skal være intakt og medfølge ved returnering. En vare med ødelagt eller manglende emballage vil betragtes som værende brugt. Der er ikke returret på engrossalg eller varer solgt til videresalg, disse er dog omfattet af normalgarantien.

HVAD OMFATTES AF REKLAMATIONSRETTEN?:

For at reklamationsretten gør sig gældende skal der være tale om en fejl på produktet som kan påvises allerede var til stede på købstidspunktet. Reklamationsretten dækker ikke hvis fejlen skyldes slidtage, ukorrekt brug eller opbevaring, samt hvis varen er beskadiget som følge af tab, bid, væskeskade eller lignende.

Lynlåse på ridestøvler: lynlåse betragtes som en sliddel, der udsættes for hårde ydre påvirkninger. En lynlås kan gå i stykker hvis et gruskorn fra ridebanen sidder fast i lynlåsen, eller hvis du fx lyner bukser/strømper ind i lynlåsen. Derfor dækkes en lynlås ikke som reklamation, hvis lynlåsen har virket korrekt ved modtagelse.

Returfragt ved fortrydelse og reklamation: Hvis du fortryder et køb eller vil reklamere over et produkt, skal varen sendes retur, og du skal give os besked om returneringen på mail:kundeservice@taaruprideudstyr.dk eller tlf. 50501121.HUSK at angive ordrenummer, pengene overføres til det kort der blev brugt ved købet, da vi bruger en Norsk betalingsløsning går der mellem 7-10 bankdage. Du skal selv betale returportoen, og varen skal sendes til følgende adresse: Tårup Rideudstyr, Hardersmindevej 1, Tårup 8963 Auning Mrk.: Returvare Husk at vedlægge en kopi af din faktura eller ordrebekræftelse og skrive din returadresse, så vi kan se, hvor pakken kommer fra. Husk desuden at få en kvittering på posthuset, som bevis på at du har afsendt pakken inden for returfristen.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på taaruprideudstyr.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig – dette gælder til virksomheden Postnord.

Personoplysningerne registreres hos Tårup Rideudstyr og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Indehaveren for taaruprideudstyr.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

De dataansvarlige på tåruprideudstyr.dk er Tina Bech Nielsen og Michael Bech Nielsen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til taaruprideudstyr.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Tårup Rideudstyr har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til taaruprideudstyr.dk via e-mail kundeservice@taaruprideudstyr.dk.

Webstatistik

Vi bruger en webstatistik på taaruprideudstyr.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere taaruprideudstyr.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@taaruprideudstyr.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

VARER PÅ TILBUD OG UDSALG SAMT RETTIGHEDER

Så snart vi sænker priser, får vi henvendelser fra kunder som har købt samme varer før priserne er faldet. De spørger om de får difference tilbage fordi prisen varfaldet efter de har købt varerne.Kunderne har ikke ligefrem ret til at få difference tilbage men de har andre ret. Forbrugerloven har kastet lys over det ” forbrugeren har ikke krav på at få pengenetilbage, bare fordi varen bliver sat ned i pris. Men forbrugere kan for eksempel udnytte en prisgaranti, en fortrydelsesret eller en aftalt returret” Vi følger gældende regler. Vi henviser til forbrug.dk: ” Har man købt en vare i en netbutik, kan man fortryde købet. I så fald må køberen give meddelelse om sinfortrydelse til sælgeren inden 14 dage og derefter returnere varen. Hvis butikken ikke tilbyder ”fri retur”, skal kunden betale for at returnere varen.Kunden kan selvfølgelig samtidig købe samme vare til udsalgsprisen.Det er altså ikke sådan, at kunden bare har krav på at få differencen tilbagebetalt, men i praksis kan det blive sådan, at kunden kan fortryde det første køb og købesamme vare igen. På den måde kan man får difference tilbage. Men man skal huske, at kunderne selv skal betale fragt omkostninger forbundet med returneringen.Hvis man følger reglerne bogstavligt har man ikke ret til at få difference tilbage. Man kan gøre sin fortrydelsesret gældende og returnere vare og købe varen på udsalg.I vores fysiske butik kan man ombytte en vare, også der følger vi forbrugerloven, i den fysiske butik kan man se og røre varerne.